Case

ACB Transportbanden

Meer inzicht in data en een verbeterde meetbaarheid
B2B

Door het effectief inzetten van SEA & SEO behaalde ACB Transportbanden binnen zes maanden 210 % meer organische bezoekers en 80 % meer betaalde bezoekers dan in een heel jaar.

ACB Transportbanden Horst benaderde Effecty in 2017 omdat ze online stappen wilden zetten. Uiteindelijk zijn beide partijen tot de conclusie gekomen dat binnen zoekmachines het meeste resultaat te behalen viel. Hierdoor is de volledige focus gelegd op zowel SEA als SEO.

“Met Effecty hebben wij een bevlogen partner voor online marketing. Met behulp van hun strategisch advies en praktische ondersteuning hebben wij van onze website een leadgenerator gemaakt.“ 

Jordy van der Sterren, Sales Manager

Uiteindelijk is de strategische overweging gemaakt om in eerste instantie in te zetten op SEA voor het behalen van zogenoemde ‘quick wins’, oftewel resultaat op korte termijn. Door het opzetten van effectieve Google Ads campagnes werden direct meer weergaven getoond en behaalde ACB een hoger CTR. De uiteindelijke kosten per conversie zijn tevens gedaald.

 

Naast het adverteren op zoekmachines is aandacht besteed aan het verhogen van de organische vindbaarheid van ACB Transportbanden op lange termijn. Op basis van een zoekwoordenonderzoek zijn de relevante zoektermen in kaart gebracht waar potentieel op gerankt kan worden. Hierbij is onder andere rekening gehouden met de Keyword Effectiveness Index en de fases van het AIDA-model.