Knowledge base

Online marketing accounts aanmaken

Easy peasy of een hele klus?

Onze ervaring leert dat het voor klanten soms lastig is om bijvoorbeeld een Google Ads account of Facebook accounts aan te maken die nodig zijn om te adverteren. We krijgen echter vaak van klanten de opmerking of wij dit niet voor ze aan willen maken. Wij kiezen er echter bewust voor om dit bij de klant neer te leggen. Wij vinden het namelijk belangrijk dat iedere klant het account zelf aanmaakt en ook zelf eigenaar is. Op deze manier blijven de accounts altijd in beheer van de klant en voorkomen we uitwisseling van wachtwoorden en andere gevoelige informatie. Vervolgens kunnen wij de klant toevoegen aan onze manager accounts, zodat we wel toegang krijgen tot de benodigde accounts.

 

Facebook-Adverteren-Effecty

 

Aan de hand van dit inzicht kwam onze collega Frauke op het idee om een standaardinstructie te maken voor het aanmaken van deze accounts. Deze instructie helpt onze klanten stapsgewijs bij het aanmaken van deze accounts.

“Door middel van deze handleiding kunnen klanten een stuk efficiënter en sneller een account aanmaken zodat wij ook aan de slag kunnen gaan met waar het echt om draait, het opzetten van de campagnes en hiermee het rendement voor de klant verhogen.“

Frauke Smeets

Binnen Facebook werken wij altijd vanuit de bedrijfsmanager. Het voordeel hier is dat we alle accounts overzichtelijk op een plek hebben en Effecty hier als partner toegevoegd kan worden. Vanuit hier kunnen wij intern beslissen welke medewerker toegang krijgt tot de betreffende klant. Klanten moeten hiervoor ook een bedrijfsmanager account, advertentieaccount en natuurlijk een bedrijfspagina hebben. Door middel van onze standaardinstructies kunnen ze deze eenvoudig zelf aanmaken.

 

Facebook-Adverteren-Effecty

 

Voor Google Analytics is een belangrijk advies om zelf eigenaar te zijn van het account. We zien toch nog vaak dat het online marketing bureau of de webbouwer eigenaar is van het account. Op deze manier hebben onze klanten en wij nooit de volledige rechten. Het is dus beter om zelf het account eigenaarschap te hebben en jouw online marketing bureau of webbouwer vervolgens toegang te geven met hun eigen account.

Binnen Effecty zijn wij altijd op zoek naar manieren om onze processen te verbeteren en te versnellen. Door middel van dergelijke handleidingen zorgen we ervoor dat de klant zelf aan de slag kan en wij onze tijd ook echt op een waardevolle manier kunnen inzetten voor de klant. Samen met de klant kunnen we zo nóg efficiënter werken!

Heb jij behoefte aan extra hulp bij het aanmaken van accounts? Neem contact met ons op, of vraag Frauke je deze handleiding toe te sturen.