Nieuwe website & strategie voor Goorts + Coppens Advocaten

B2b
Diensten
Content creatie, Google Ads, Strategie, Website
In samenwerking met Effecty is een nieuwe strategie met bijbehorende website ontwikkeld, om zo de juiste boodschap over te brengen bij de gewenste doelgroep. Daarna werd er hard gewerkt aan Google Ads campagnes en een nieuwe, passende contentstrategie.

Strategisch fundament mét bijbehorende website

Goorts + Coppens Advocaten is een advocatenkantoor met dertig medewerkers die het nét wat anders aanpakken. Onze volledige online marketing aanpak heeft ervoor gezorgd dat Goorts + Coppens haar propositie ook online kan overbrengen op potentiële klanten. De basis hiervoor is gelegd door het opstellen van een nieuw strategisch fundament waardoor Goorts + Coppens Advocaten opvalt tussen de vele andere advocatenkantoren.

In opdracht van Effecty is tevens een gloednieuwe, bijbehorende website ontwikkeld. Daarnaast wordt er op het moment van schrijven hard gewerkt aan Google Ads campagnes en een nieuwe content strategie. Inmiddels is de samenwerking met GCA uitgegroeid tot een duurzaam partnership waarbij beide partijen van elkaar leren en profiteren.

Een strategisch fundament aan de hand van vijf stappen

Als strategisch digital marketingbureau geloven wij sterk dat de kans van online slagen toeneemt wanneer je werkt vanuit een doordachte strategische aanpak. Geen onhaalbaar meerjarenplan met ingewikkelde vaktermen, maar een strategisch fundament waarop je een snelle en wendbare digitale organisatie kunt bouwen en kunt blijven bijsturen.

Voor Goorts + Coppens Advocaten hebben wij de volgende strategische stappen met succes toegepast: het kiezen van de juiste doelgroep, het uitwerken en neerzetten van een sterk merk, dit is vervolgens uitgewerkt in een customer journey om uiteindelijk digital marketing toe te passen en data gedreven resultaat te behalen.

De juiste doelgroep, brand story & digital identity

Om de juiste doelgroep te kunnen bereiken is het allereerst van belang om te weten wie de doelgroep is. In samenwerking met GCA zijn droomklanten opgesteld in de vorm van persona’s. Hierbij zijn uiteenlopende klanten in kaart gebracht met verschillende persoonlijkheden en uiteenlopende rollen binnen de Decision Making Unit (DMU).

Nadat de droomklanten in kaart zijn gebracht, is het van belang om te ondervinden of mogelijke klanten zich verbonden voelen met GCA. De advocaten van Goorts + Coppens pakken het net wat anders aan dan het gemiddelde advocatenkantoor. Om dit online over te brengen is een sterk merkverhaal en merk identiteit essentieel. De strategische kanjers van Effecty hebben de volgende brand story opgesteld. In dit korte maar krachtige merkverhaal wordt het bestaansrecht van GCA duidelijk en het onderscheidende vermogen:

"De wereld verandert, zo ook de wereld van de advocatuur. Verander je mee? Of laat je alles bij het oude? Wij zijn gedreven om mee te veranderen. De advocaat zelf wordt steeds minder belangrijk, maar het werk dat we voor je doen is dat zeker wel. Daarom willen we niet alleen winnen als dat moet, maar ook voorkomen als dat kan. Samen aanstormend talent enthousiast maken voor de nieuwe wereld, ook die van de advocatuur, dat maakt ons gelukkig!"

Een heldere merkpropositie

Wat betreft de Digital Identity is een gigantisch verschil te zien ten opzichte van de standaard advocatenkantoren. Een makkelijk herkenbare en overzichtelijke homepage met frisse steunkleuren. Geen sombere kleuren, maar een frisse groene kleur om de toegankelijkheid en een link met de agrarische sector te benadrukken. De sector waarin GCA groot is geworden.

De focus van de Digital Identity ligt bij een persoonlijke ervaring. Hierbij leren de advocaten van Goorts + Coppens Advocaten haar klanten echt goed kennen. GCA is transparant, bevlogen en toont begrip voor emotie en dat zie je terug. Kortom, een heldere propositie die wordt uitgedragen op de kanalen van Goorts + Coppens Advocaten.

Om een bezoeker een klant te mogen noemen is het van belang om de klant in iedere fase van het onderlinge contact optimaal te bedienen. Allereerst heeft Effecty de huidige klantreis van GCA in kaart gebracht om vervolgens een gewenste klantreis op te stellen op basis van wensen en behoeften van de persona’s. In de aandachtsfase laat GCA zien dat ze bestaan. Dit wordt gedaan door onder andere slim gebruik te maken van zoekmachineadvertenties en content bij de voor GCA relevante zoekwoorden. In de oriëntatiefase worden bezoekers van GCA verleid om de advocaten van GCA te overwegen. Dit wordt onder andere gedaan door in te spelen op het beïnvloedingsprincipe ‘Sympathie’ van Cialdini. Wil je weten wat het beïnvloedingsprincipe ‘Sympathie’, of een van de zes andere principes inhoudt? Bekijk dan ook eens deze blog.

Samen met Effecty hebben wij een flink traject doorlopen om een nieuwe website en brand-identity te creëren from scratch. Met deze nieuwe website én identiteit in de hand een aantal veelbelovende campagnes met gestart en onder andere een nieuwe vestiging geopend. Zonder wrijving echter geen glans. Na een kritische opmerking over de samenwerking, loopt de samenwerking weer top. Ik ervaar het als zeer prettig dat in een open gesprek de minpunten in de samenwerking benoemd kunnen worden, en het schept vertrouwen dat deze punten direct en goed worden opgepakt. We kijken uit naar de toekomstige samenwerking. – Irene van Geel Advocaat, Goorts + Coppens Advocaten

Een uitgebreide samenwerking

De vorige stappen gelden als strategische fundament voor Goorts + Coppens. Na het bepalen van de strategie is het van belang om aan de slag te gaan en resultaat te boeken. Voor GCA is allereerst gestart met een nieuwe website om ervoor te zorgen dat de strategie uitgedragen wordt naar bezoekers.

Effecty en Goorts + Coppens Advocaten zijn hard aan het werk gegaan met tekst- en displayadvertenties in Google Ads én een nieuwe contentstrategie.  De targeting van de campagnes zijn gericht op de opgestelde persona’s, zodat de juiste doelgroepen benaderd worden. Er wordt richting de verwijzers gewerkt met een pull strategie, gebaseerd op het TOFU – MOFU – BOFU contentmodel. Richting de eindgebruiker wordt zowel een inbound als een outbound strategie gehanteerd om de klanten te bereiken.

Nadat de strategie is bepaald en de klanten bereikt worden is het tijd om resultaat te behalen. Hierbij stuurt Effecty op data gedreven resultaat. Maandelijks worden de belangrijkste data aan GCA gepresenteerd in een rapportage.

Samen met Goorts + Coppens Advocaten hebben we in de afgelopen periode samen mooie digitale successen mogen behalen!

Ben jij nu ook benieuwd op welk vlak Effecty jou kan ondersteunen op strategisch vlak of met online marketingactiviteiten?

Neem dan gerust contact op met een van onze strategische kanjers. Dare to be digital!