Expertises

B2C

Hoe wij zorgen voor succes

Een B2C-bedrijf is een breed begrip. Het is ontzettend belangrijk om kennis te hebben van verschillende soorten bedrijven wanneer je deze online naar een hoger plan wilt tillen. Dat hebben wij bij Effecty! Wij zijn met verschillende B2C-bedrijven de samenwerking aangegaan om hun websites niet alleen beter vindbaar, maar ook beter navigeerbaar te maken. Natuurlijk staan wij ook open voor jouw B2C-bedrijf, wanneer jij meer resultaten wilt behalen door middel van je online marketing! B2C-bedrijven zijn in grote mate afhankelijk van hun online kanalen. Om producten en services te kunnen verkopen aan nieuwe klanten, is een goede online vindbaarheid én zichtbaarheid onmisbaar.

Onze onderscheidende aanpak

Effecty is een strategisch digital bureau en voert deze strategie ook door in de online marketing aanpak van jouw B2C-bedrijf. Wij kijken naar de complete strategie en beginnen niet zomaar met het instellen van campagnes of het schrijven van landingspagina’s. Bij het opstellen van de marketingstrategie doorlopen wij een aantal stappen.

  1. Een goede marketingstrategie begint in onze optiek altijd met het opstellen van persona’s of het verbeteren van de bestaande persona’s. Wie is de doelgroep? Past deze doelgroep bij het product dat op dit moment wordt aangeboden? Een mooi voorbeeld is het Loopcentrum. Effecty heeft bij deze specialist in wandel- en hardloopschoenen, in samenwerking met HUB73-college Sociaal Kapitaal, een aantal persona’s opgezet, die nog altijd worden gebruikt in verdere marketinguitingen.
  2. Daarna wordt gewerkt aan een klantgericht en inspirerend merkverhaal in combinatie met een herkenbare uitstraling in alle online uitingen: de digital identity.
  3. Daarnaast wordt de klantreis in kaart gebracht: welke stappen doorloopt de klant om bij het product of de dienst van het B2B-bedrijf uit te komen? En welke contactmomenten zijn er met deze klant? Hoe kunnen deze verbeterd worden?

Door middel van verschillende brainstormsessies, strategische bijeenkomsten en diepgaande gesprekken wordt dit strategische fundament verder uitgewerkt en verfijnd. Zo krijgen we een goed beeld van het hele concept van het bedrijf en passen we hier onze verdere digital marketingstrategie op aan. Op die manier is de gehele marketingstrategie op elkaar afgestemd en volgen de verschillende stappen elkaar logisch op.

Wanneer de basis staat

Een goede basis is essentieel voor een online marketingstrategie, maar wat daarna komt is minstens net zo belangrijk. Bij onze B2C-klanten richten wij vaak Google Ads campagnes in om op de korte termijn bezoekers te genereren naar de website en merkbekendheid te genereren. Voor de langere termijn en een solide goede plaats in de organische zoekresultaten, integreren wij onze SEO-activiteiten. Dit houdt onder andere in het schrijven van landingspagina’s, linkbuilding en optimaliseren van pagina’s om de kwaliteitsscore in Google nog meer te verhogen.

online-marketing-accounts-aanmaken

Marketing automation: een perfecte oplossing voor B2C-bedrijven

Wij combineren onze strategische aanpak met het inzetten van marketing automation. Door middel van deze nieuwe ontwikkeling in de digital marketingwereld wordt het voor jouw bedrijf mogelijk om marketinguitingen volledig te automatiseren én te personaliseren op basis van bepaalde acties die een individu op de website van je bedrijf onderneemt.

De voordelen van marketing automation:

  • Leads of prospects worden automatisch door de klantreis heen geholpen, door stappen te automatiseren.
  • De juiste persoon ontvangt door het gepersonaliseerde systeem de juiste content op het juiste moment.
  • Leads blijven door deze gepersonaliseerde content terugkomen naar de website en converteren uiteindelijk.

Door de inzet van marketing automation in combinatie met het strategische fundament, zijn onze B2C-klanten ontzettend tevreden wanneer ze kiezen voor onze marketing automation oplossing. Onze marketing automation expert Paul vertelt jou alles over deze relatief nieuwe ontwikkeling binnen online marketing. Daarnaast maken we altijd een programma op maat en luisteren we, net als bij het opstellen van de verdere strategie, uitvoerig naar jou én jouw wensen.

Geïnteresseerd in onze aanpak?

Ben je enthousiast geworden van de manier waarop wij jouw B2C-bedrijf naar een hoger plan kunnen tillen? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je graag met het maken van een plan en de uitvoering hiervan. Laat je verrassen door de mogelijkheden tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

het LoopCentrum
B2C
Van 0 naar 2.000 online afspraken in 3,5 maand!
Case

het LoopCentrum

B2C
Een volledige marketing aanpak
Case

Thuisvaccinatie