Afstudeerscriptie Kevin van Baar

Zoals jullie wellicht gezien hebben in een eerder bericht, ben ik momenteel bezig met het schrijven van mijn scriptie bij Effecty. Voor degene die mij nog niet kennen zal ik mij nog even kort voorstellen: Ik ben Kevin van Baar, 24 jaar en ben momenteel bezig met de afronding van mijn studie International Marketing aan Fontys Hogeschool in Venlo. Deze laatste fase bestaat uit een afstudeeronderzoek, die ik momenteel aan het uitvoeren ben voor Effecty en mijn verdediging. Tijdens de verdediging onderbouw ik mijn bevindingen van het onderzoek en advies.

 

Mijn afstudeeronderzoek heeft de focus op automatisering van werkzaamheden door het gebruik van diverse tools. Online Marketing blijft een continue veranderend vakgebied. Wanneer je niet meegaat met de snel veranderende ontwikkelingen die hierin plaatsvinden, dan is het risico dat je achteropraakt groot.

 

Steeds meer werkzaamheden worden geautomatiseerd of gedigitaliseerd. De marketingtechnologie neemt tijdsintensieve taken, zoals campagneonderhoud en -optimalisatie, uit handen. Een goed voorbeeld hiervan is het schrijven van een landingspagina. Op dit moment wordt dit nog allemaal handmatig gedaan. Echter zijn er al tools beschikbaar die teksten automatisch kunnen schrijven op basis van enkele woorden, die als input dienen. Natuurlijk zitten hier nog wel enkele haken en ogen aan. Denk hierbij aan het feit dat de meeste tools momenteel nog Engelstalig zijn. Hierdoor moeten teksten vanuit het Engels naar de gewenste taal worden vertaald. Tevens rijst de vraag of de kwaliteit van deze automatisch gegenereerde teksten die voortkomen uit deze tools goed genoeg zijn en aan alle standaarden voldoet.

 

In mijn onderzoek ben ik aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn van dergelijke tools die marketing processen automatiseren. Daarbij kijk ik ook naar de plus- en minpunten bij het gebruik van deze tools. Daarnaast is automatisering ook mogelijk voor zaken als; E-mailmarketing, PPC-automation, Google Ads Scripting en nog veel meer. Dit alles zorgt voor een uitdagend, maar bovenal leerzaam onderzoek.

 

Het doel van dit onderzoek is om antwoord te geven op de volgende hoofdvraag: “Welke tools hebben toegevoegde waarde voor Effecty om de efficiëntie van het personeel met minstens 20-30% te verhogen”. Zoals je kunt zien aan het percentage, is er veel winst te behalen door het gebruik van dergelijke tools. Dit betekent natuurlijk niet dat er personeel overbodig is voor Effecty. Door tijd te besparen op de relatief simpele werkzaamheden krijgt het personeel de kans zich met de complexere problemen bezig te houden!

 

Mijn onderzoek loopt tot 21 mei. Na die tijd deel ik mijn bevindingen graag met jullie!

Wij hebben de koffie voor je klaar staan

Effecty adviseert en ondersteunt je bij elke stap. We verbeteren de gebruikservaring, zorgen voor meer bezoekers en we verhogen jouw omzet. Kom eens op de koffie en we vertellen je graag meer!

Je gegevens

Direct contact