Case

City Management Roermond

+ 250.000 websitebezoekers in nog geen 2 jaar

+ 250.000 website bezoekers in nog geen 2 jaar tijd

Door de inzet van een compleet nieuwe website én doelgerichte creatieve marketing behaalde Citymanagement Roermond binnen twee jaar de magische grens van 250.000 website bezoekers én ruim 10.000 Facebook volgers.

In het najaar van 2018 lanceerden wij samen met Citymanagement Roermond een gloednieuwe website: We Are Roermond. Een mooi startpunt om de binnenstad van Roermond goed op de kaart te zetten in de regio en ver daarbuiten.

Digital identity We Are Roermond

Door middel van onze eigen marketingstrategie, zorgen we ervoor dat City Management Roermond de juiste mensen bereikt en de juiste budgetten daar ook op worden ingezet. Door keuzes te maken met beperkte budgetten, voor bepaalde doelgroepen en platformen, bereikten we binnen één jaar meer dan 100.000 websitebezoekers!

Een strategisch fundament als basis voor het digitale succes

Als strategisch digital marketingbureau hechten wij veel waarde aan een strategisch fundament. Wij geloven er heilig in dat de online slagingskans toeneemt wanneer je werkt met een doordachte en strategische aanpak. Bij Citymanagement Roermond hebben wij onze volledige marketing aanpak doorlopen. Hierbij zijn tevens de gemeente Roermond, VVV-Roermond en betrokken ondernemers uit de binnenstad nauw betrokken geweest.

Dé ideale gast bepalen aan de hand van persona’s én leefstijlen

Om de ambitie van Citymanagement Roermond om met minimale budgetten een maximaal rendement te behalen, is het van belang om doelgericht te werk te gaan. Geen algemene content voor een breed publiek. Maar boeiende content gericht op de juiste personen zodat ze geïnspireerd worden om Roermond te bezoeken. Hiervoor zijn droomgasten vastgesteld aan de hand van persona’s én leisure leefstijlen.

De juiste dienst voor de droomgast

Nadat droomgasten in kaart zijn gebracht is gekeken naar de rol van Citymanagement Roermond en in hoeverre de dienstverlening aansluit op de wensen en behoeften van de droomgasten. Hiervoor heeft Effecty het platform WeAreRoermond geïnitieerd. Inmiddels heeft het platform veel naamsbekendheid en engagement verkregen, zowel bij ondernemers als bezoekers van de binnenstad van Roermond. Zo is de #WeAreRoermond al ruim 8.500 keer gebruikt op Instagram. Missie geslaagd!

Brand Story & Digital Identity:

Nadat droomklanten in kaart zijn gebracht, is het belangrijk om verbondenheid te creëren bij de doelgroep. Voor de Brand Story, oftewel het merkverhaal, is gebruik gemaakt van de Golden Circle van Simon Sinek.

Wat betreft de digital identity is een gigantisch verschil te zien ten opzichte van de oude website van Citymanagement Roermond. Een makkelijk herkenbare en overzichtelijke homepage met frisse steunkleuren. Geen sombere kleuren, maar een vurig rode kleur om het romantische karakter én de avontuurlijke mogelijkheden van de stad terug te laten komen. Het beeldmerk van WeAreRoermond is inmiddels een veel gezien logo online en in de binnenstad.

Gewenste en huidige klantreis

Om een websitebezoeker te overtuigen om ook daadwerkelijk af te reizen naar de binnenstad van Roermond is het van belang om de klant in iedere fase van het onderlinge contact optimaal te bedienen. Hiervoor heeft Effecty de huidige en gewenste klantreis in kaart gebracht.

Digital marketing

De vorige stappen gelden als strategische fundament voor Citymanagement Roermond. Er worden verschillende vormen van digital marketing ingezet om de juiste doelgroepen te bereiken. Effecty heeft deze online marketing acties niet alleen op gang gezet, maar tevens haar kennis gedeeld tijdens klankbordsessies, workshops en trainingen. Op het moment van schrijven is Effecty vooral bezig met het creëren van creatieve content voor Citymanagement Roermond, gericht op specifieke persona’s en doelgroepen. Hierdoor sluit de content in veel gevallen naadloos aan op de wensen en behoeften van de ontvanger. Zo wordt met een minimaal budget het maximale eruit gehaald. 

Conclusie van de samenwerking

Effecty en Citymanagement Roermond hebben in de afgelopen periode samen digitale successen mogen vieren. Inmiddels is Effecty hierbij uitgegroeid tot een creatief en strategisch partner van de binnenstad van Roermond. In 2021 starten we samen met nieuwe partners aan het uitbreiden van het bestaande platform We Are Roermond. Zo willen we nog meer volgers en unieke bezoekers naar de website trekken, om Roermond naast een aantrekkelijke bezoekersstad, ook op de kaart te zetten als fijne woon- en werkstad.

Ben jij nu ook benieuwd op welk vlak Effecty jou kan ondersteunen op strategisch vlak, creatief vlak of met online marketingactiviteiten? Neem dan gerust contact op met een van onze strategische kanjers. Dare to be digital!