Case

De Kleine Wolf

Een sterk strategisch fundament

Door het ontwikkelen van een nieuw strategisch fundament en het effectief inzetten van digital marketing behaalde Camping de Kleine Wolf 70 % meer online transacties en een opbrengst van +120 %. Door het inzetten van tactische advertenties bij de juiste doelgroep is de transactiewaarde van een conversie uit Facebook met maar liefst 33% gestegen.

Camping de Kleine Wolf is een vijfsterren familiecamping, gelegen in het prachtige Overijsselse Vechtdal. De camping is van alle faciliteiten en voorzieningen voorzien voor een onvergetelijke vakantie met het hele gezin. De camping heeft ruime kampeerplaatsen en luxe huuraccommodaties. De Kleine Wolf is dan ook niet voor niets uitgeroepen door de ANWB tot ‘Camping van het Jaar 2020’ in de categorie fijnste gezinscamping.

In december 2019 kwam Effecty in contact met Camping de Kleine Wolf tijdens een evenement van Jong Recron. Hier zijn de eerste contacten gelegd voor een vruchtbare samenwerking tussen twee enthousiaste partijen. Tijdens het evenement maakte De Kleine Wolf haar vraagstuk kenbaar, namelijk het verkrijgen van meer Nederlandse gasten.

“Met behulp van inspirerende kennissessies hebben we samen met Geert en Veerle van Effecty de basis gelegd voor een goede marketingstrategie en zijn we samen op weg om De Kleine Wolf nog bekender te maken!”

Anne-Sophie Kat, Management bij De Kleine Wolf

De basis van deze samenwerking ligt bij de daadkrachtige communicatie en de korte lijnen tussen Effecty en Camping de Kleine Wolf. Beide partijen houden elkaar continue op de hoogte. Is er een periode waarin nog veel ruimte voor boekingen is? Dan wordt hier direct op geanticipeerd en worden er onder andere social media advertenties ingezet, specifiek gericht op deze periode. Zo wordt er samen voor gezorgd dat Camping de Kleine Wolf het hele jaar door goed bezet is.

Om de Nederlandse gasten te inspireren om een vakantie te boeken bij Camping de Kleine Wolf heeft Effecty in nauwe samenwerking met De Kleine Wolf een nieuwe strategie ontwikkeld om meer Nederlandse gasten te mogen verwelkomen op de camping. Nadat het strategisch fundament is gelegd worden online marketingactiviteiten uitgevoerd. Met succes!

Het strategische fundament om meer Nederlandse gasten te overtuigen van De Kleine Wolf

Allereerst zijn persona’s of droomgasten geïdentificeerd. Hierbij is rekening gehouden met diverse doelgroepen en bijbehorende leefstijlen. Hierdoor is het mogelijk om de juiste marketingboodschap aan de juiste doelgroep te tonen, zodat online marketing effectief wordt ingezet. Nadat de droomgasten in kaart zijn gebracht, is het van belang om een uitstraling te hebben waar droomklanten bij horen. Hiervoor werd de volgende brand story opgezet:

Wij geloven dat echt recreëren in de kleine dingen zit: een speciale verrassing, de glimlach op het gezicht van je kinderen, de tijd voor jezelf. Wij pakken deze dingen groots aan en dat maakt ons uniek.

Wat een ander heel bijzonder vindt, vinden wij vaak heel normaal. Samen met onze gasten maken we de camping. Daarom nemen wij al 3 generaties lang de tijd voor jouw vrije tijd.

Inmiddels worden aan de hand van bovenstaand strategisch fundament uiteenlopende marketingboodschappen gedeeld via verschillende kanalen om de juiste doelgroep zo optimaal als mogelijk te bedienen. Er wordt onder andere gebruik gemaakt van social media advertenties, SEO, SEA, affiliate marketing en linkbuilding.

Conclusie van de samenwerking

Effecty en Camping de Kleine Wolf hebben in de afgelopen periode samen digitale successen mogen behalen. Ben jij nu ook benieuwd op welk gebied Effecty jou kan ontzorgen op strategisch vlak of met online marketingactiviteiten? Neem dan gerust contact op met een van onze strategische kanjers. Dare to be digital!