Data

Data driven marketing

Betere en op feiten gebaseerde beslissingen nemen, begint met betrouwbare data. Waar bij Google Analytics vaak achteraf gekeken wordt naar de resultaten kun je met de juiste data al op voorhand inzicht krijgen in de behoefte van de gebruiker. Dit betekent nóg meer inzicht in klantgegevens, websitebezoeken, de markt en campagnestatistieken.

Data zorgt voor nieuwe inzichten

Door continue gebruik te maken van een datamanagement platform kan, op basis van data, de marketingboodschap worden gepersonaliseerd. Juist door gebruik te maken van data gedreven marketing komt de klant nog centraler te staan. Waar traditionele marketing hinderlijk kan overkomen door bijvoorbeeld aanbiedingen zonder relevantie, maakt datamarketing het mogelijk om af te gaan op wat een klant belangrijk en interessant vindt.

Trends & Ontwikkelingen

Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Vul je gegevens in en ontvang de nieuwste updates direct in je mailbox.

Vul je naam in.
Vul een (geldig) e-mailadres in.

Zorg voor structuur en overzicht in jouw data

Big data is een sterk opkomend fenomeen en het biedt ontzettend veel kansen. Toch blijkt het in veel gevallen nog niet zo eenvoudig om mee van start te gaan. Om niet te verdrinken in een zee van data en ervoor te zorgen dat de data toegankelijk en duidelijk blijft, is het allereerst belangrijk na te gaan over welke databronnen je op dit moment al beschikt en welk deel daarvan kan worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Een handig hulpmiddel is een datamangement platform, op deze manier breng je de juiste data samen. Een gevisualiseerde weergave van jouw opgestelde KPI’s om te begrijpen hoe je ervoor staat en waar de kansen en knelpunten liggen.   

Wij helpen je graag bij het inrichten van:

  • Datamanagement platform
  • Google Data Studio
  • CRM

Loop je vast met je data gedreven marketing? Maak kennis met onze eigen data-analist Luc.