Expertises

E-commerce

Een groot succes bij e-commercebedrijven

Effecty is bij vele e-commercebedrijven al een grote aanwinst geweest wat betreft een toename in het aantal conversies, de gemiddelde transactiewaarde en zelfs de totale omzet. Door onze onderscheidende aanpak zetten wij webshops op de kaart en zorgen we ervoor dat klanten op een makkelijke manier hun gewenste producten kunnen afrekenen en geleverd krijgen.

Wat onderscheidt ons?

Mede door onze aanpak en de expertise die we in huis hebben, kunnen wij onze klanten die producten online willen verkopen optimaal helpen met het maximaliseren van hun winst. De aanpak die wij hiervoor gebruiken bestaat uit een aantal verschillende zaken.

Sturen op data in plaats van gevoel
Dit houdt in dat clicks en transacties ons meer zeggen dan “ik denk dat mensen dit niet gaan kopen”. Wij willen cijfers zien, dat betekent dat we afgaan op clicks, transacties en andere KPI’s. Twee belangrijkste KPI’s waar wij op sturen zijn Return on Investment (ROI) en Return on Ads Spent (ROAS). Hier baseren we de rest van onze strategie op, om vervolgens deze cijfers te kunnen maximaliseren. Een mooi voorbeeld van deze maximalisatie is GlasGigant.nl, waar wij door de schaalbaarheid te baseren op de ROI en ROAS in enkele jaren een toename in omzet zagen van wel een paar miljoen!

Gemiddelde transactiewaarde
Waar in andere gevallen vaak wordt gekeken naar het aantal transacties dat wordt gedaan, kijken wij bij veel van onze klanten naar de gemiddelde transactiewaarde. Hierdoor zien we op een snelle manier hoe deze nog meer verhoogd kan worden. Hier hebben we dan ook een aantal strategieën voor. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van upselling en cross-selling: de verkoopstrategieën waarbij je probeert een duurder product aan de klant te verkopen of probeert op het laatste moment de klant nog zaken toe te laten voegen aan het winkelmandje. Wij zien bij de meeste klanten mooie resultaten wanneer we van deze zaken gebruik maken!

Conversie optimalisatie

Sterke focus op conversieoptimalisatie
Wij proberen tijdens de voorbereiding van de webshop ons sterk te richten op conversieoptimalisatie. Onze collega Sjoerd is hier een echte specialist in. Hij weet door zijn achtergrond in psychologie precies hoe iemand denkt wanneer hij/zij zijn producten wil gaan bestellen of afrekenen. Daarnaast beschikken wij over een UX-lab, waar wij door middel van eye-tracking bij proefpersonen onderzoeken hoe zij zich gedragen in de webshop. Daarbij zien wij direct wat beter kan en waar nog zaken ontbreken. Ook nadat de webshop live is, optimaliseren wij dit proces door periodiek naar conversieoptimalisatie te kijken en deze te verbeteren.

Marketing automation
Marketing automation is een grote kans in de e-commerce. Hiermee wordt het voor e-commercebedrijven mogelijk om marketinguitingen volledig te automatiseren én te personaliseren op basis van bepaalde acties die een individu op de website van je bedrijf onderneemt. Dit is zeer interessant voor jouw e-commercebedrijf, aangezien het hierdoor erg eenvoudig wordt om een klant een herinneringsmail te sturen, of een e-mail te sturen met suggesties die gebaseerd zijn op het laatste product dat de klant heeft gekocht. Hierdoor worden jouw online marketinguitingen nóg persoonlijker en scheelt het jou ontzettend veel werk. Met onze open source-oplossing Mautic hoeft de inzet van marketing automation in jouw e-commercebedrijf ook helemaal niet duur te zijn!

Geïnteresseerd in onze aanpak?

Ben je enthousiast geworden van de manier waarop wij jouw e-commercebedrijf naar een hoger plan tillen? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je graag met het maken van een plan en de uitvoering hiervan. Laat je verrassen door de mogelijkheden tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

132% meer transacties
Case

Personal Surprise