+2500% ROAS voor Recreatiepark de Leistert

Leisure
Diensten
Google Ads, Training, UX & Conversie, Website
Streven naar een duurzaam partnerschap, dat doen wij niet voor niks! Onze jarenlange samenwerking met Recreatiepark de Leistert laat precies zien hoe wij graag te werk gaan: samen werken, samen leren én samen streven naar het beste resultaat! Wil je weten hoe we bij de Leistert de eerste online marketing resultaten behaalden, het marketingteam opleidden tot echte ‘digital heroes’ en een compleet nieuwe website introduceerden? Dat lees je hier.
Plattegrond Recreatiepark de Leistert

Google Ads: let’s go!

Oktober 2014, onze marketing strateeg Geert mag het toenmalige marketingteam voorzien van een interessante Google Ads training (toen nog Google Adwords). Google adverteren werd toen al door de Leistert gedaan, maar nog niet met de gewenste resultaten. Ons advies ter plekke: overschakelen naar een ROI-gestuurde aanpak. Niet meer sturen op alleen bereik en clicks, maar een daadwerkelijke duik nemen in de cijfers. Doorpakken met campagnes!

 

En timing: met de drukke boekingsperiode voor 2015 voor de deur, was dit het perfecte moment om het helemaal over een andere boeg te gooien. Een compleet nieuw Google Ads-account, de kans voor Effecty om te laten zien wat we kunnen. En dat deden we!

+2500% ROAS

Tijdens de analyse van het Google Ads-account bleek al snel dat er te veel budget werd besteed aan zoekwoorden die weinig of niets opleveren. Door kritisch te kijken naar het aantal directe boekingen op zoekwoorden, werd er drastisch gesneden in het account. Budgetten werden verplaatst naar zoekwoorden die het beste presteerden.

En met een spetterend resultaat! In 2015 steeg de ROAS van Google Ads met +2500% ten opzichte van 92% in 2014. Elke marketing euro die werd geïnvesteerd, werd daardoor 25x meer waard.

Social post werken bij Recreatiepark de Leistert

Groeien, leren én opleiden

Dat resultaat smaakte natuurlijk naar meer! Eén ding was voor de Leistert direct belangrijk: zij wilden dit ook kunnen, om zo sneller en wendbaarder op veranderingen in de recreatiewereld in te spelen. Nadat de eerste optimalisaties op de campagnes waren doorgevoerd, was het direct tijd om de leergierige marketingafdeling van de Leistert zelf de touwtjes in handen te geven, door ze in-house op te leiden tot digital marketeers.

Deze investering in kennis past perfect in ons geloof in duurzaam partnerschap. Onze rol werd in de jaren die volgden steeds minder uitvoerend en steeds strategischer. Niet meer alleen doen, maar ook écht meedenken.

Naast de mooie resultaten die behaald zijn voor de Leistert zijn wij vooral erg trots op de impact die we hebben mogen maken op de ontwikkeling van Max en Fons door ze wegwijs te maken in het online marketing vakgebied. Het is mooi om te zien dat de strategie die we jaren geleden samen hebben uitgestippeld door een intensieve samenwerking wordt omgezet in succes in de praktijk! In 2018 werden onze gezamenlijke inspanningen dan ook beloond met een verdubbeling van de online omzet ten opzichte van 2014. – Effecty

Samen op weg naar een mooie toekomst

Onze steeds strategischere denkwijze wordt mooi geïllustreerd door de rol die we speelden bij de lancering van de vernieuwde website in 2019. Meedenken en adviseren hoe de website een verlengde moest worden van vakantiebestemming de Leistert. Geen frustrerend lange boekingsstraten of het moeilijk vergelijken van accommodaties op mobiel, maar een laagdrempelig platform waar bezoekers eenvoudig en snel hun ideale vakantie kunnen boeken.

Met genoeg data over het bezoekersgedrag op de voorgaande website en input van onder andere de receptie, kon de nieuwe website veel problemen rondom de gebruikerservaring oplossen. Deze verzamelde data, maar ook de overtuiging dat oog voor detail en aandacht voor de beleving van de gast het verschil kunnen maken, werden de uitgangspunten voor de vervolgstappen.

De nieuwe website werd niet na een paar maanden bouwen gepresenteerd aan de Leistert, maar is door intensief tweewekelijks overleg tussen alle partners in ruim een jaar tijd tot stand gekomen. Voortdurend werd er getest, feedback gegeven en verbeterpunten doorgevoerd. Hierdoor waren er weinig gekke verrassingen, maar juist een website die op alle punten bijdraagt aan een betere gastbeleving. Het mooie resultaat is inmiddels te bewonderen op www.leistert.nl

Web ontwerp Recreatiepark de Leistert

Meer meer meer.

Onze duurzame samenwerking stopt daar zeker niet. De afgelopen jaren hebben we mogen meedenken, meewerken en adviseren in tientallen toffe projecten. Benieuwd waar we samen nog meer aan gewerkt hebben?

Check onze andere klantcases van Recreatiepark de Leistert over employer branding, UX experiences en de ultieme gastbeleving. Niks gelogen over een duurzame samenwerking, toch.

We willen de Leistert graag bedanken voor het grote vertrouwen dat we van ze hebben gekregen, de mooie resultaten die we samen hebben mogen behalen en de prettige samenwerking! Toch zijn we ook nog lang niet klaar. Nieuwe mogelijkheden op het gebied van campagnes, het blijvend optimaliseren van de digitale gastbeleving en de razendsnelle ontwikkelingen in ons vakgebied zorgen ervoor dat er in de samenwerking met het marketingteam van de Leistert de komende jaren nog vele kansen werkelijk gemaakt kunnen worden. – Effecty

Wil jij ook zo’n mooie resultaten behalen met ons?

Wij gaan de uitdaging graag met je aan! Stuur ons direct een bericht!