Case

het LoopCentrum

Van 0 naar 2.000 online afspraken in 3,5 maand!
B2C

In een samenwerkingstraject vanuit HUB73 heeft Effecty haar krachten gebundeld met Sociaal Kapitaal en Mindworkz om de stap te maken naar ‘Het LoopCentrum 2.0’. Ondanks de reeds gevestigde naam in de regio én ver daarbuiten, groeide de urgentie om toe te werken naar een online next-level. Met een gloednieuwe website van Mindworkz, een creatief ingevuld strategisch fundament en inspirerende social mediastrategie van Sociaal Kapitaal én een doelgerichte strategische digital marketing aanpak van Effecty zijn op korte termijn al veel successen geboekt. In de eerste 3,5 maanden na de lancering zijn maar liefst 2.000 online klantafspraken gemaakt, die voorheen werden gemaakt via telefoon en e-mail. Daarnaast is het aantal gebruikers op de website met bijna 45% gestegen, in vergelijking met vorig jaar. In andere woorden, heel veel gewonnen tijd én een overvloed aan potentiële klanten!

Wandelaars en hardlopers vanuit het hele land maken de reis naar Horst aan de Maas of Venlo voor de aanschaf van hardloop- of wandelschoen, kleding en accessoires. Een combinatie van uitgebreide ervaring, een eigenwijze visie op schoenadvies, de meest geavanceerde technologie en een van de grootste collecties van Nederland zorgt ervoor dat sportievelingen vanuit het hele land de weg naar het LoopCentrum weten te vinden. Tevens verwijzen vele podotherapeuten, fysiotherapeuten en sportartsen haar patiënten door naar het LoopCentrum.

De stap naar een bijna volledige online strategie was een spannende en gaat gepaard met een (voor ons) flinke investering. Effecty heeft zich bewezen als dé partij om dit samen mee te doen. De samenwerking verloopt soepel, snel en transparant en we worden ondersteund door absolute specialisten. Wij zijn ontzettend blij dat we dit avontuur samen zijn gestart!

Martijn van Eck, manager het LoopCentrum  

Effecty heeft in samenwerking met Sociaal Kapitaal de basis gelegd voor een nieuw strategisch fundament. Hierin zijn wij begonnen met een eerste opzet van de persona’s en de brand story. Hierna heeft Sociaal Kapitaal, natuurlijk in samenwerking met Effecty, deze twee zaken verder uitgewerkt en hun eigen creatieve ideeën hierover losgelaten. Bij het maken van de brand story door Sociaal Kapitaal vond ook de invulling van de Golden Circle plaats. Dit resulteert in een inspirerend verhaal, waar ideale klanten van het LoopCentrum zich verbonden mee voelen. Zo is de volgende brand story opgesteld:

Wij vinden dat jij als loper de mogelijkheid moet hebben om je horizon te verbreden, uitdagingen aan te gaan en grenzen te verleggen. Wij zorgen dat jij vol vertrouwen, gemotiveerd en blessurevrij op pad kunt. Of het nu gaat om je eerste halve marathon, je wekelijkse rondje door het park, een huttentocht in de Alpen of deelnemen aan de 4-daagse: iedere uitdaging is er één.

Wij verbeteren jouw sportbeleving door te helpen bij het maken van de juiste materiaalkeuze. We combineren onze kennis en jarenlange ervaring met een innovatieve aanpak en een kwalitatief hoogwaardige collectie. Onze zorgvuldig opgeleide adviseurs nemen de tijd om passend en merkonafhankelijk schoenadvies te geven, waarbij jouw wensen altijd centraal staan.

Net als jij staan wij nooit stil: we zijn altijd op zoek naar innovatieve en zinvolle oplossingen om jou nóg beter te faciliteren. Daarbij wisselen we kennis uit met diverse disciplines: fysiotherapeuten, sportartsen, podotherapeuten en medische opleidingsinstituten. 

Het LoopCentrum. Dé hardloop- en wandelspecialist van Nederland.

De samenwerking tussen Sociaal Kapitaal, Mindworkz en Effecty heeft ervoor gezorgd dat de nieuwe website van het LoopCentrum er gelikt uitziet, krachtige content bevat, beter gevonden wordt en veel beter is ingericht dan voorheen. Effecty is binnen de succesvolle samenwerking onder ander verantwoordelijk voor een eerste opzet van het gehele strategische fundament, het opstellen van de klantreis, het maken van de wireframes én het opzetten van doeltreffende Google Ads campagnes.

Nu de basis is gelegd voor het behalen van online successen wordt verder gestuurd op het optimaliseren van de klantreis en de bijbehorende online beleving. In de komende periode gaan wij Marketing Automation inzetten voor lead nurturing, om de klantreis te optimaliseren én om uiteindelijk meer potentiële klanten naar de winkels van het LoopCentrum te sturen. Onze vrienden van Sociaal Kapitaal gaan verder met het bewaken van het naleven van de brand story en persona’s in de gehele strategie en zullen zich natuurlijk bezighouden met het verbeteren van het social mediabeleid en met doelgerichte advertenties op social media. Daarnaast blijven we samen continu in beweging om de klantreis te optimaliseren, met als ultiem doel: échte ambassadeurs creëren voor het LoopCentrum. 

Wat kunnen wij voor je betekenen?

Ben jij nu razend benieuwd geworden wat wij als Effecty zijnde, of als samenwerking vanuit de HUB kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op voor een (digitaal) kopje koffie en wij weet gaan wij straks aan het werk om échte ambassadeurs te creëren voor jouw bedrijf, product of dienst!