Case

Sormac

Een grote verbetering van de online aanwezigheid!
B2B

Effecty heeft met strategische sessies en diverse werkzaamheden de online marketing van Sormac naar een hoger niveau getild. Tijdens deze sessies met Sormac is gebleken dat er nog kansen lagen om de online aanwezigheid van Sormac te verbeteren.

Het in Venlo gelegen Sormac is een toonaangevend bedrijf dat machines en verwerkingslijnen produceert voor de versindustrie van groenten en fruit. De innovatieve machines van Sormac worden over de hele wereld gebruikt voor onder andere het schillen, wassen en drogen van onder meer aardappelen, wortelen, uien en bladgroenten. Hierbij streeft Sormac naar perfectie in ontwerp, constructie en functionaliteit van de machines, waardoor ze haar klanten in staat stelt om een eindproduct van de allerhoogste kwaliteit te leveren. Hierbij realiseert Sormac totaaloplossingen, geheel afgestemd op de specifieke behoeften en wensen van haar klanten. Vanwege de hoge kwaliteitsstandaard en innovatieve oplossingen worden de machines van Sormac wereldwijd ingezet.

“Eerlijk, helder en praktische advies, dat is wat Effecty typeert. Als klant heb je baat bij een partij die je voorziet van oprecht advies en niet iemand die mooi weer speelt. Effecty heeft ons een spiegel voorgehouden en ons gewezen op kansen en bedreigingen op het gebied van online marketing.”

Gise de Koning – Marketing- & communicatiespecialist

Sormac Online-Präsenz
Entwicklung der Außenwirkung von Sormac – Online-Präsenz

De werkzaamheden van Effecty

Tijdens een strategische sessie met Sormac zijn online kansen aan het licht gekomen. Bij de klant zelf rees al langer de vraag hoe zij een slag konden slaan op het gebied van SEO. Omdat Sormac opereert binnen een specifieke nichemarkt, is het van belang om doelgericht en slim om te gaan met de verschillende zoekwoorden. Om dit te waarborgen heeft Effecty uiteenlopende werkzaamheden verricht en een aantal strategische sessies geïnitieerd met Sormac. Hierbij is vooral gestuurd op strategische online marketing, met een focus op SEO.

Gedurende de samenwerking tussen Effecty en Sormac zijn veel stappen gezet om de organische positie en propositie van Sormac te verbeteren. Hiervoor heeft Effecty onder andere een zoekwoordenonderzoek verricht, om voor Sormac relevante zoektermen in kaart te brengen waarmee winst te behalen is met SEO. Daarnaast hebben onze performance marketeers zowel een technische als lighthouse analyse uitgevoerd om mogelijke kansen te identificeren. Op basis hiervan zijn direct verschillende zogenoemde quick-wins doorgevoerd.

Tevens is de meetbaarheid opnieuw ingericht om datagedreven resultaat te behalen. Vervolgens is er een nieuw wireframe opgesteld voor een landingspagina van Sormac, waarbij zeer kritisch is gekeken naar UX-design en conversieoptimalisatie.

Kennis delen in strategische sessies

Naast de stappen die zijn gezet op het gebied van SEO, hebben er meerdere strategische sessies plaatsgevonden. Tijdens deze sessies hebben de strategische kanjers van Effecty hun kennis gedeeld met Sormac. Hier zijn uiteenlopende aspecten binnen de (online) marketing aan bod gekomen, waaronder de werking van online marketing en de veranderingen binnen ons vakgebied.

Conclusie van de samenwerking

Effecty en het innovatieve Sormac hebben in de afgelopen periode samen digitale successen mogen behalen. Ben jij nu razend benieuwd op welk vlak Effecty jou vooruithelpt op het gebied van strategische online marketing? Neem dan gerust contact op met een van onze marketing strategen. Dare to be digital!