Marketing automation

Omdat iedereen tegenwoordig gebombardeerd wordt met informatie via een groot aantal kanalen, moet je als bedrijf steeds meer je best doen om je te onderscheiden van de massa. Je dient je binnen deze massa echt te focussen op het individu en te blijven personaliseren. Het is tijd voor een andere aanpak binnen digital marketing. Van push naar pull. Hoe ga jij ervoor zorgen dat ieder individu toch op een persoonlijke en relevante manier benaderd wordt? De oplossing: marketing automation.

Mautic

Bij Effecty zijn wij expert in het implementeren van Mautic. Dit is een goed alternatief platform voor marketing automation in het MKB ten opzichte van bijvoorbeeld Hubspot. Mautic is een open-source marketing automation platform en kan ingericht worden naar wens van jouw organisatie. Het is een gratis platform en iedereen kan er gebruik van maken. Daarom is het juist zo aantrekkelijk voor ondernemers, het kost in principe niets, echter is het wel zaak dat er uren worden geïnvesteerd in het inrichten van het account en het bouwen van bijvoorbeeld flows en andere functionaliteiten. Bij Effecty staan wij klaar om jou te ondersteunen in dit proces!

Wat is marketing automatisering?

Marketing automation is het automatiseren van marketingprocessen met de hulp van verschillende geautomatiseerde systemen, met als doel om (meer) leads of prospects binnen te halen en deze als het ware door de customer journey heen te helpen. Hierdoor ontvangt de juiste persoon de juiste content op het juiste moment. Je zorgt ervoor dat deze prospects blijven terugkomen naar de website (lead nurturing) en uiteindelijk converteren.

Waarom marketing automation?

Het automatiseren van de marketing heeft verschillende voordelen. Marketing automation kent de volgende voordelen:

  • Een efficiënte manier van marketing;
  • Een manier om de juiste content, op het juiste moment aan de juiste persoon voor te schotelen;
  • Een verhoging van de ROI;
  • Een goede manier om efficiënt data te verzamelen;
  • Een verbetering van je relatie met de potentiële klanten.

Om te profiteren van deze voordelen is het belangrijk dat er een goede strategie ten grondslag ligt. Hulp nodig bij het leggen van een goed strategisch fundament? Maak een afspraak met onze marketing automation experts!

Wat zou je kunnen automatiseren?

Marketing automation staat in de startblokken van een sterke opmars. De veelbelovende statistieken en verhalen vliegen je om de oren. Toch blijken de eerste stappen op gebied van marketing automation vaak lastig. Marketing automation bevat aspecten van bloggen, e-mailmarketing, social media, lead nurturing en nog veel meer. Het gaat dan ook hand in hand met content marketing. Voordat je ermee begint adviseren wij om eerst scherp te krijgen wie je doelgroep is, wat deze bezig houdt en welke reis deze afleggen. Alleen met een strategische basis zet je de (eerste) stappen in marketing automation.

Wij helpen je graag bij de implementatie van:

  • Lead nurturing
  • Lead identification
  • Lead scoring
  • Automation flow
  • Lead generation

Wil jij aan de slag met marketing automation? Of wil je simpelweg nog meer weten? Dan gaan wij graag met je in gesprek!