YouTube Advertising

Wist je dat YouTube na Google de grootste zoekmachine ter wereld is? Dan is het toch zonde om hier geen gebruik van te maken! Oké, het is best tijdrovend om een compleet YouTube kanaal, met veel goede video’s, op te zetten. Maar het is wel zeker interessant! Daarnaast is het ook interessant om via YouTube te gaan adverteren. Kost net wat minder tijd, met een paar korte en sterke video’s kun je al aan de slag. Wij helpen je graag met het opzetten van de ideeën van deze video’s en de mogelijkheden van het inzetten van deze video’s.

Start met de juiste doelgroep

Binnen YouTube zijn er veel mogelijkheden om je doelgroep te targeten. Een van de mogelijkheden is selecteren op basis van zoekwoorden. Hierbij kunnen we natuurlijk het zoekwoordenonderzoek gebruiken dat we eerder voor je hebben opgesteld. Is jouw doelgroep bijvoorbeeld fan van klassieke muziek? Kies dan voor allerlei zoekwoorden rondom klassieke muziek. Bijvoorbeeld: André Rieu. Iedereen die nu binnen YouTube zoeken naar ‘André Rieu’ en klikken op een video, kunnen jouw video te zien krijgen. Dit is natuurlijk ook mogelijk met hele specifieke termen als ‘Camping Limburg’, ‘Top 10 kampeertenten’, ‘Hoe zet ik een tent op’ of ‘campinglife’.

Wij van Effecty helpen je natuurlijk graag bij het opstellen van een strategie om te targeten. Ook is het mogelijk om ons de volledige instellingen van de targeting tot aan het plaatsen van de advertenties te laten doen.

Voordelen van Youtube Advertising

Het gebruik van YouTube Advertising kent vele voordelen:

  • Groot bereik;
  • Relatief lage kosten;
  • Gerichter adverteren van bijvoorbeeld radio of tv;
  • Door de uitgebreide targetingmogelijkheden o.a. targeten op zoekwoorden;
  • Inzichtelijke resultaten;
  • Je betaalt alleen als er op een advertentie geklikt wordt of deze langer dan 30 seconden (of helemaal als de video korter is) wordt bekeken.

Natuurlijk heeft YouTube Advertising ook nadelen. Het grootste nadeel is dat veel mensen de reclame op YouTube irritant vinden. Let dus goed op de frequentie van mensen jouw video te zien krijgen. Als dit té vaak is kunnen mensen het irritant gaan vinden. Herhaling is natuurlijk goed, maar het moet niet averechts gaan werken.

Onze advertentie experts helpen je graag met het opstellen van een advies voor adverteren op Youtube en natuurlijk met het uitvoeren van dit advies! Nieuwsgierig en enthousiast geworden? Kom dan gerust eens langs voor een kopje koffie!