Landingspagina’s

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina kan in principe elke pagina van je website zijn. Het is namelijk officieel de eerste pagina die bezocht wordt tijdens een websitebezoek. De landingspagina is dus letterlijk de pagina waarop ‘geland’ wordt. Binnen het online marketing vakgebied wordt echter vaak een nog specifieker type pagina bedoeld.

Zo is de homepage bij veel bedrijven een pagina waar vaak op geland wordt vanuit onder andere de zoekmachines. Deze pagina is normaal echter niet gericht op één duidelijk doel. Op de homepage is het belangrijker dat verschillende soorten mensen richting verschillende delen van de website gestuurd worden. Dit is waar een landingspagina volgens ons als online marketeers wezenlijk in verschilt. Een landingspagina is namelijk wél gericht op een duidelijk doel.

Landingspagina’s zijn daarom vaak gekoppeld aan specifieke online marketing campagnes. Vanuit een advertentie op Facebook bijvoorbeeld kom je op zo’n doelgerichte pagina terecht. Deze kan loshangen van alle andere webpagina’s. Soms is het menu zelfs weggehaald, zodat er zo min mogelijk afleiding is van dat ene doel waarop gestuurd wordt.

Waarom is een goede landingspagina belangrijk?

Het is zeker aan te raden om elke websitebezoeker naar een goede landingspagina te sturen. Die landingspagina kan dan perfect toegespitst worden op de behoeften en frustraties van de bezoeker, waardoor de kans op conversie groter is.

Idealiter hoeft de bezoeker alléén de landingspagina te zien om te bepalen of hij of zij zal converteren. Op een goede landingspagina wordt dus voldoende informatie gegeven over dat wat aangeboden wordt. Houd er daarbij wel rekening mee dat mensen online niet graag lezen, maar liever scannen. Door belangrijke informatie visueel weer te geven, wordt het bezoekers dus makkelijker gemaakt. Oftewel: de gebruikerservaring wordt beter gemaakt.

Hoe wij zorgen voor de goede landingspagina

Bij het opstellen van een goede landingspagina komt veel kijken. Natuurlijk is het belangrijk dat de landingspagina conversiegericht is. Een goede gebruikerservaring is daarvoor vereist, maar er zijn ook verschillende psychologische principes die je kunt benutten om meer te sturen op conversie.

Wij hebben de kennis in huis om goede landingspagina’s te maken. Naast een CRO- & UX-expert, mogen we ons bijvoorbeeld ook gelukkig rekenen met een designer en een SEO-specialist. Door deze disciplines te combineren, kan er altijd een goede landingspagina opgesteld worden die aantrekkelijk is, goed converteert én hoog scoort in Google. Is er eerst een schets van de pagina, oftewel een wireframe, nodig? Dan kun je ook daarvoor bij ons terecht. Plan vrijblijvend je gesprek met ons in!