Microsoft Ads

Bij een wedstrijd wed je ook niet op één paard, maar spreid je liever de kansen! Toch? Waarom zou je dit bij online marketing dan wél doen? Veel bedrijven maken wel gebruik van Google Ads, maar laten een andere grote kans liggen: Adverteren op Bing door middel van Microsoft advertising.

Vaak zie je bij de organische resultaten al dat het conversiepercentage bij Bing organic hoger ligt, maar er nog relatief weinig bezoekers via Bing binnen komen. Door te adverteren op de zoekmachine Bing kun je eenvoudig meer bezoekers naar de website halen.

Voordelen van Microsoft Ads

  • Minder concurrentie doordat minder bedrijven het gebruiken;
  • Lagere gemiddelde CPC’s in veel branches;
  • Je adverteert ook meteen op Yahoo;
  • Gemakkelijk te importeren vanuit Google ads;
  • De interface is vergelijkbaar met Google Ads;
  • Alle voordelen van Google Ads gelden natuurlijk ook voor Bing!

Het zoekvolume van Bing is weliswaar een stuk lager, maar het zijn vaak specifieke doelgroepen die gebruik maken van Bing. Komt dit overeen met jouw doelgroep, dan is het een echte match made in heaven.

Gemakkelijk campagnes opzetten in Bing Ads; een kind van kan de was doen

Het opzetten van campagnes in Microsoft advertising is heel eenvoudig. Je kunt de campagnes namelijk gewoon importeren vanuit Google Ads. Het is zelfs mogelijk om de campagnes in Google Ads te synchroniseren met Microsoft advertising, zodat je het maar bij één van de twee aan hoeft te passen. Zo kun je heel eenvoudig beide kanalen opzetten en beheren. Heb je toch hulp nodig van een expert? Dan helpen wij je uiteraard graag!

Natuurlijk kun je alles één op één overnemen. Het is echter nog beter om de juiste nuances tussen de twee kanalen aan te brengen. Het importeren van de campagnes vanuit Google Ads is een mooi startpunt om snel te starten met adverteren. Vanuit hier kun je starten met experimenteren en kijken welke nuances er nodig zijn voor het publiek van Bing. Wij kunnen met onze ervaring die we op hebben gedaan uiteraard ondersteunen in het aanbrengen van deze nuances en de verdere strategie die ten grondslag ligt aan Microsoft Advertising.