Design & Content

Authentiek in beeld en tekst

Het internet staat bomvol content. Dagelijks wordt er langs miljoenen berichten, video’s en afbeeldingen gescrold. Hoe val jij als merk nog op tussen deze bergen aan output? Eigenlijk heel simpel: alleen met goede content én een vooruitstrevend design maak je het verschil. Kwaliteit is daarbij cruciaal.

Organisaties onderscheiden zich door het verhaal dat ze vertellen. Zowel in de praktijk als uit literatuur blijkt dat alleen door een sterk uitgewerkte brand identiteit en een sterk design mensen zich aan een organisatie binden. Mensen kiezen namelijk voor organisaties op basis van persoonlijkheid: een merk dat hen aanspreekt en inspireert.

Van een strategisch masterpiece, naar een krachtig design

Als plaatjesmaker, knutselaar, ‘creabea’ of grafische vormgever ben je de hele dag bezig met designs. Dit is vaak een belangrijk onderdeel in de visuele communicatie van je merk. Het moment dat jij als bedrijf denkt: “waar zit de maak-het-mooier-knop?!” Komt een designer om de hoek kijken. (Yes, they’re still humans) Een boodschap en gevoel visueel naar buiten brengen is waar een designer zich dan mee bezig houdt. De ideale aansluiting op het strategische stuk!

Het oog wil ook wat!

Healthy benefits? Jazeker! En dan hebben we het niet over een streng dieet, maar over hoe een design jouw merkverhaal kan versterken. Dit kan in verschillende vormen en pixels (lees: maten). Tot het aanscherpen van jouw eigen huisstijl en merkidentiteit tot het creëren van social content, email marketing, webdesign, whitepapers en landing pages. Wij zorgen ervoor dat jouw merk opvalt in het digitale amazonegebied genaamd: internet (soms zie je door alle bomen het bos niet meer).

Bij ons vind je alle expertises onder één dak. Zo ontwerpen we mooie, snelle en effectieve websites en webshops, wordt de basis gelegd voor een eenduidige huisstijl, maar wordt er ook gefocust op de storytelling.

Wil jij jouw merkverhaal ondersteunen met een krachtig design? Of ben jij op zoek naar die ene “maak-het-mooier-knop” en heb jij onze hulp nodig? Neem dan snel contact op!

Maar wat is ‘goede’ content?

Je komt tot kwalitatieve content door goed te luisteren, te interpreteren en je te verplaatsen in de belevingswereld van je publiek. Binnen content creation gaat het om het aanbieden van relevante en waardevolle informatie. Het draait om storytelling, dé sterke kracht achter contentmarketing.

Niet alleen copywriting is daarbij belangrijk. Ook animaties, illustraties, fotografie en video bepalen hoe jij je aan de buitenwereld toont. Verschillende kanalen moeten elkaar versterken en op precies de juiste manier aansluiten. Creatieve inspanningen worden daarom gekoppeld aan strategische doelen. Zo wordt duidelijk wat je precies wil vertellen en wat het uiteindelijke doel is.

Vind je het lastig om goede content te maken? Wij helpen je graag! Van een uitgebreide content strategie tot het schrijven van bijzondere social mediaberichten: wij overtuigen je graag met woorden en beelden.