Branding & Imago

De woorden branding en imago worden te pas en te onpas gebruikt, maar waar staan ze nou eigenlijk voor? Imago wordt vooral gebruikt om te laten zien hoe de markt denkt over een bepaald merk. Dit kan dus totaal anders zijn dan wat jij als merk of bedrijf uit wilt stralen. Dan komen we meteen op een stukje branding: dit is het gewenste imago. Dus hoe wil jij dat de buitenwereld jouw merk ziet? Branding is vooral merk- en productgericht. Imago is meer bedrijfsgericht.

Het is dus van belang dat beide écht op elkaar aansluiten om zo de buitenwereld te laten zien wie jij als bedrijf of organisatie bent!

Waarom wil je een sterk merk opbouwen met branding & imago?

Juist doordat je op klanten wil verdienen, wil je ervoor zorgen dat klanten bij jou iets gaan kopen. Daarmee is het natuurlijk van belang dat jouw merknaam en imago sterk naar de buitenwereld wordt gebracht. Je wilt vast en zeker ook dat de manier waarop de buitenwereld over jouw merk denkt, overeenkomt met wat jij uitstraalt. Die koppeling tussen wat mensen van jou zien en wat je uitstraalt als bedrijf, zorgt voor binding. Die binding wil je natuurlijk houden, waardoor je constant jezelf moet blijven uitdagen dat je branding en imago op elkaar aansluit. Is dit namelijk niet het geval, dan zullen branding en imago zo ver uiteenlopen, dat er straks niemand meer in gelooft in wat jij wil vertellen als merk.

Bouw een sterk merk met branding & imago

Benieuwd wat wij voor je kunnen doen? Door onze expertise op het gebied van brand identity, zorgen wij ervoor dat jouw organisatie de buitenwereld intreedt op een manier die je uit wil stralen. Zo zal binnen de kortste keren branding en imago aan elkaar gelijklopen en zal je merkuitstraling verbeteren. Wij kijken vanuit het oogpunt van de organisatie om het merkverhaal te vertalen in datgeen wat de organisatie sterk maakt. Juist door de merkherkenning en het imago aan te laten sluiten op de doelgroep. De gehele klantreis staat dan ook in het teken van de knelpunten eruit halen en focussen op datgeen wat de organisatie sterk maakt!