Conversie-optimalisatie

Wat is conversie-optimalisatie?

Bij conversie-optimalisatie houden we ons bezig met het verhogen van het conversiepercentage op je website. Het is dus in principe niet het doel om het aantal conversies te verhogen, want dit kan ook bereikt worden door meer verkeer naar de site te halen. Het gaat er juist om dat een groter deel van de websitebezoekers converteert. De Engelse vertaling “conversion rate optimization” is daarom wat duidelijker. Dit wordt vaak afgekort tot “CRO”.

Er zijn twee zaken die opgepakt moeten worden bij conversie-optimalisatie: het weghalen van drempels en het motiveren van websitebezoekers. Voor het weghalen van drempels is een goede UX belangrijk. Maak formulieren bijvoorbeeld zo kort mogelijk en maak het makkelijk om te navigeren door de website. Om bezoekers te motiveren, is het onder andere belangrijk om de juiste voordelen op de juiste momenten te tonen. Er zijn ook verschillende psychologische principes die te benutten zijn.

Waarom conversie-optimalisatie?

Door aan conversion rate optimization te doen, behaal je meer conversies met evenveel websiteverkeer. Voor dit verkeer wordt vaak betaald, dus op deze manier wordt je ROI hoger. Het mag dus wel duidelijk zijn dat je veel aan CRO hebt. We raden zowel kleine bedrijven als grote bedrijven aan er tijdig mee aan de slag te gaan. Grotere bedrijven hebben dan wel het voordeel dat ze kunnen A/B-testen, kleinere bedrijven kunnen ook een goede basis voor hun website neerzetten aan de hand van best practices en kwalitatieve data.

Laat ons je conversie verbeteren

Onze CRO-specialist staat te springen om jou te helpen op het gebied van conversie-optimalisatie! Vind je dit onderdeel van online marketing zelf ook heel interessant en wil je zoveel mogelijk zelf doen? Dat is geen enkel probleem. We leiden je graag op tot een echte expert. Als je hier echter geen tijd en energie aan kwijt wilt zijn, dan zullen we je helpen met alles van het instellen van de juiste tools tot aan het doorvoeren van wijzigingen aan de website.

Hoe korter de lijntjes tussen jou en ons, hoe sneller je de resultaten zult zien van onze conversie-optimalisatie werkzaamheden. Communicatie en transparantie zijn dan ook erg belangrijk voor ons. Meer weten over onze werkwijze? Neem dan gerust even contact met ons op.