Marketing automation

Don’t be a fool with a tool

Omdat iedereen tegenwoordig gebombardeerd wordt met informatie via een groot aantal kanalen, moet je als bedrijf steeds meer je best doen om je te onderscheiden van de massa. Je dient je binnen deze massa echt te focussen op het individu en te blijven personaliseren. Het is tijd voor een andere aanpak binnen digital marketing. Van push naar pull. Hoe ga jij ervoor zorgen dat ieder individu toch op een persoonlijke en relevante manier benaderd wordt? De oplossing: marketing automation.

Wat is marketing automation?

Marketing automation is het automatiseren van marketingprocessen met de hulp van verschillende geautomatiseerde systemen, met als doel om (meer) leads of prospects binnen te halen en deze als het ware door de customer journey heen te helpen. Hierdoor ontvangt de juiste persoon de juiste content op het juiste moment. Je zorgt ervoor dat deze prospects blijven terugkomen naar de website (lead nurturing) en uiteindelijk converteren.

Trends & Ontwikkelingen

Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Vul je gegevens in en ontvang de nieuwste updates direct in je mailbox.

Vul je naam in.
Vul een (geldig) e-mailadres in.

Wat zou je kunnen automatiseren?

Marketing automation staat in de startblokken van een sterke opmars. De veelbelovende statistieken en verhalen vliegen je om de oren. Toch blijken de eerste stappen op gebied van marketing automation vaak lastig. Marketing automation bevat aspecten van bloggen, e-mailmarketing, social media, lead nurturing en nog veel meer. Het gaat dan ook hand in hand met content marketing. Voordat je ermee begint adviseren wij om eerst scherp te krijgen wie je doelgroep is, wat deze bezig houdt en welke reis deze afleggen. Alleen met een strategische basis zet je de (eerste) stappen in marketing automation.

Wij helpen je graag bij de implementatie van:

  • Lead nurturing
  • Lead identification
  • Lead scoring
  • Automation flow
  • Lead generation

Wil jij aan de slag met marketing automation? Of wil je simpelweg nog meer weten? Maak dan kennis met onze marketing automation expert: Paul.