Online marketing voor Duitsland

Online marketing voor Duitsland wordt in Nederland vaak gerealiseerd door een eenvoudige één-op-één vertaling van de website. Het resultaat zijn Duitse woorden met typisch Nederlandse zinnen. Grappig om te lezen en de Duitse lezer zal zeker even terugdenken aan de goede oude tijden met Rudi Carrell, uit het welbekende Duitse televisieprogramma. Maar de Duitse tekst is echter nog steeds alleen geschreven voor een Nederlandse doelgroep. Terwijl je juist de Duitse doelgroep moet hebben! Natuurlijk is het dan slim om jouw Nederlandse websitetekst te vertalen door een Duitse marketeer of vertalingsbureau, maar het vereist meer om echt de Duitse markt te benaderen: een strategisch fundament en aangepaste Duitse doelgroep is al een eerste belangrijke stap. Voor een echte succesvolle introductie in Duitsland ondersteunen wij je graag bij het bereiken van jouw digitale marketingdoelen.

Hup, hup aan de slag

De transformatie van Nederlandse naar Duitse marketing heeft volgens ons een solide basis nodig. In de eerste stap van het proces kijken we naar jouw bedrijf, jouw doelstellingen en het exacte online marketing vraagstuk. Het is belangrijk jouw bedrijf op stabiele brugpijlers te zetten. Een zogenoemde pre-mortem analyse schetst de mogelijke risico’s en hindernissen. Door deze analyse kennen wij de risico’s en kunnen wij er vakkundig op inspelen.

Vervolgens begint het digitale marketingproces met de beschrijving van de Duitse doelgroep en de veranderingen in houding en instelling waarmee rekening moet worden gehouden. Dit zijn doorslaggevende factoren voor de beschrijving van de touch points van de klantreis. De specifieke kenmerken van de cultuur bieden verdere mogelijkheden voor een succesvolle differentiatie. Bij het maken van de inhoud voor een website in een andere markt, is het belangrijk de informatiebehoefte vast te stellen en vervolgens de volgorde van de inhoudsgroep goed te bepalen.

Effecty heeft zich als digitaal marketingbureau intensief verdiept in de doorslaggevende effecten van cultuurverschillen. En wij helpen je graag! Je zult een zeer concreet inzicht krijgen in de voordelen van een goed onderzochte doelgroep. Daarnaast geven we je strategische aanbevelingen op basis van doelgerichte analyses. Als onze strategische partner kunt je erop rekenen dat wij samen verder komen en problemen zorgvuldig oplossen. Wij zorgen voor draagvlak in de hele organisatie.