International

Elke (online) markt is anders

Wie dacht dat met één digital marketingstrategie de hele wereld kan domineren, heeft het mis. Internationale marketing is een uitdaging met vele drempels en een moeilijke vraagstukken, aangezien ieder land zijn eigen gewoonten, voorkeuren en cultuur heeft. Hoe kun je dan een herkenbaar merk voor verschillende markten en culturen mogelijk maken? De eisen tussen herkenbaarheid en (de nodige) veranderingen zijn moeilijk samen te brengen, maar het biedt zeker kansen! Onze (internationale) marketeers weten hier wel raad mee.

Wat zijn de uitdagingen bij internationale marketing?

Jouw bedrijfsnaam, waarden en tenslotte alle onderdelen van (online) marketing worden vaak bekeken vanuit het perspectief van jouw eigen cultuur. Elk land heeft zijn eigen gedragingen en uitdagingen, waardoor een één-op-één doorvertaling naar een buitenlandse markt niet zomaar mogelijk is.

Bij goede marketing gaat het juist om het vastleggen van de houding van de werknemers en hen aan te moedigen dat positieve imago waar te maken. Het strategisch deel van je branding is gebaseerd op een doelgroep van je eigen cultuur. Een merk heeft een stabiel centrum nodig, tegelijkertijd moet de brand zich flexibel kunnen aanpassen. De kapstok in de vorm van een duidelijke en heldere leidraad met voldoende ruimte bieden voor het aanbrengen van regionale verschillen.

De internationale marketeers van Effecty

Heb jij internationale groeiambities? De (internationale) marketeers van Effecty gaan graag aan de slag met de meest uitdagende vraagstukken. Zo focust onze native Duitse markteer zich volledige op de Duitse markt en ondersteunt onze Belgische marketeer alle uitdagingen voor België en Frankrijk. Deze combinatie van verschillende internationale marketeers brengt ons in staat de doelgroep op een ideale manier aan te spreken en waarden en normen te begrijpen en mee te nemen in de verschillende strategische keuzes en uitingen.

Meer weten over internationale marketing, de cultuurverschillen of wil je meer informatie over specifieke marketingstappen binnen Duitsland of België?